ZakenNieuws

Dit zijn de genomineerden voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2025

Leestijd: < 1 minuut

10 boeken die jouw kijk op marketing voorgoed kunnen veranderen

Van AI tot inclusiviteit, van duurzaamheid tot disruptie: deze titels laten zien waar marketing vandaag de dag écht om draait. De genomineerden voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2025 brengen ieder op hun eigen manier nieuwe inzichten, frisse strategieën en actuele thema’s naar voren.

Gratis: "Actieplan succesvol zelfstandig ondernemen"

actieplan
Meld je nu aan en ontvang direct het e-book “Actieplan succesvol zelfstandig ondernemen” – jouw complete gids om als zelfstandige écht te slagen!

Ontdek stap voor stap hoe je:
  • Een winstgevend ondernemingsplan opstelt
  • Slim je financiën regelt zonder stress
  • Effectieve marketing inzet om klanten aan te trekken

🚀 Schrijf je vandaag nog in en zet de eerste stap naar een bloeiende business!

Bijgewerkt op 17-10-2025

Relatietherapie voor klantliefhebbers

Relatietherapie voor klantliefhebbers

Hoe kun je meer betekenis geven aan de relatie met je klanten? Een relatie gebaseerd op gedeelde waarden, vertrouwen en betrokkenheid? Veel organisaties werken aan het verbeteren van de klantbeleving, maar het dringt nog maar tot een kleine groep door dat een positieve beleving niet automatisch leidt tot een duurzame relatie. Klanten kunnen vandaag heel tevreden zijn over een organisatie, maar morgen ook zo naar een ander overstappen als er iets beters langs komt. Of, als ze niet weg kunnen, gefrustreerd raken en hun ontevredenheid op social media spuien. De huidige transitie naar een duurzame en digitale samenleving vraagt om een nieuw soort relatie tussen organisaties en klanten.

€ 29,99

Bekijk bij bol >

Sustainable Experiences

Sustainable Experiences

What if your customer experience could do more than delight — what if it could change behavior, fuel loyalty, and accelerate your sustainability goals? Consumers want to make better choices — but too often, businesses make it hard. That’s where customer experience comes in. This book shows you how to design CX that makes sustainable behavior the easy, obvious and rewarding choice.

€ 32,50

Bekijk bij bol >

Marketing

Marketing

Hoe bereik je klanten in een digitale wereld? Waarom verkiezen mensen het ene merk boven het andere? Hoe stel je een sterk marketingplan op? Marketing evolueert sneller dan ooit en traditionele modellen bieden niet langer alle antwoorden. De opkomst van digitale tools, veranderend consumentengedrag en toenemende concurrentie kan het lastig maken om het overzicht te houden. Zonder een duidelijke structuur lijkt marketing al snel complex en overweldigend. Marketing. Reinventing the Basics brengt daar verandering in. Dit boek deelt marketing op in overzichtelijke stappen, waardoor kernconcepten helder en direct toepasbaar worden.

€ 49,99

Bekijk bij bol >

AI-personalisatie strategie

AI-personalisatie strategie

Klantverwachtingen stijgen, maar klantcontact wordt steeds onpersoonlijker. Hoe dicht je die kloof? Met AI til je klantbeleving naar een hoger niveau. Digitalisering maakt klantcontact onpersoonlijker, terwijl klanten juist verwachten dat organisaties hun data benutten om de klantbeleving persoonlijker te maken. AI biedt ongekende mogelijkheden om personalisatie in marketing, sales en service effectief en schaalbaar toe te passen tegen relatief lagere kosten. AI-personalisatie strategie laat zien hoe je AI kunt inzetten om klantbeleving te optimaliseren, met herkenning, waardering, maatwerk en regelruimte als sleutelprincipes.

€ 32,50

Bekijk bij bol >

Iedereen praat erover

Iedereen praat erover

Dit is het eerste boek dat verder gaat dan de vraag waarom mond-tot-mondreclame belangrijk is. Marketing gaat er in de kern om dat je mensen iets geeft wat zo waardevol is dat ze erover willen praten met anderen. Waardoor jouw boodschap een groter bereik krijgt. Dat kan door een onderscheidend product of een geweldige beleving. En dat hoeft niet altijd veel te kosten. Ga op zoek naar de kleine details die het verschil maken. Zorg voor een goede reden waar iedereen over praat, zelfs als jij er zelf niet bij bent.

€ 29,95

Bekijk bij bol >

101 beïnvloedingstechnieken

101 beïnvloedingstechnieken

Stel je eens voor dat... ✓ 1 extra, kort zinnetje bij je aanbod 10 keer meer omzet oplevert ✓ 1 vraag aan jouw collega zorgt voor 500% meer productiviteit ✓ een glimlach jouw verkoopcijfers verdrievoudigt Ook jij kunt deze resultaten behalen. In 101 beïnvloedingstechnieken ontdek je de wetenschappelijk bewezen methodes die top-performers dagelijks gebruiken.Of je nu ondernemer, commercieel professional of marketeer bent: elk hoofdstuk geeft je concrete technieken die je direct kunt toepassen.

€ 27,50

Bekijk bij bol >

Inclusieve marketing

Inclusieve marketing

Bereid je voor op een stevige realitycheck. Dit boek is niet voor watjes. Hamza Ouamari spaart niemand, ook jou niet. Hij neemt je mee op een ongefilterde trip door de wondere wereld van inclusieve marketing en communicatie, waar goedbedoelde intenties meestal eindigen in stockfotodiversiteit en een regenbooglogo. In Inclusieve marketing loodst Hamza je door het volledige marketingproces, van briefing tot evaluatie. Onderweg fileert hij alles wat misloopt, zonder geduld voor bullshit. Want Inclusieve marketing is niet zomaar een add-on, het is een keiharde strategische keuze om echt iedereen te bereiken.

€ 32,00

Bekijk bij bol >

Merkdisruptie 2025

Merkdisruptie 2025

In een tijd van razendsnelle verandering en maatschappelijke onrust is het voor merken belangrijker dan ooit om de juiste koers te bepalen. Merkdisruptie 2025 bouwt voort op het succesvolle boek Merkdisruptie uit 2019 en verkent twintig actuele trends die het speelveld voor merken fundamenteel veranderen. Van artificiële intelligentie en populisme tot woke, woningnood en fake news: deze ontwikkelingen zijn geen verre toekomstmuziek, maar dagelijkse realiteit en veel merken kunnen zich niet permitteren er geen mening over te hebben.

Bekijk bij bol >

De Grote Marketing Reset

De Grote Marketing Reset

AI verandert marketing radicaal. Dit rappe, prikkelende boek geeft marketeers en ondernemers energie en een concreet plan om zichtbaar te blijven, vertrouwen te bouwen en direct met AI te starten. Genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2025 en positief beoordeeld door NIMA. Wat decennialang werkte, is dood. De manier waarop klanten jouw producten of diensten vinden, verandert compleet. Dit is geen evolutie, het is een reset. Algoritmes, AI en nieuwe platforms hebben de spelregels herschreven. Alles wat je dacht te weten over digitale marketing staat op losse schroeven.

€ 29,99

Bekijk bij bol >

Marketing denken, marketing doen

Marketing denken, marketing doen

Over dit product Marketing Denken, Marketing Doen is opgebouwd uit twee complementaire delen: een (online en printbaar) praktijkdeel en een kennisdeel. Studenten kunnen kiezen of ze starten met praktijkopdrachten en daar de benodigde theorie bij opzoeken, of andersom. De opzet in stappenplannen en bouwblokken maakt het mogelijk de methode flexibel aan te passen aan de specifieke leerdoelen van de opleiding en de gebruikers. Deze innovatieve leermethode biedt gebruikers een solide en actuele basis die alle essentiële onderdelen van marketing omvat, met bewezen effectieve modellen, stappenplannen en best practices die de nieuwste inzichten volgen en verouderde denkwijzen vervangen.

€ 67,50

Bekijk bij bol >

Lees ook:

Techniek Nederland dringt aan op controleren ventilatiesystemen

Raymond Veldkamp

Eerste boek dat écht helpt bij efficienter werken

Raymond Veldkamp

Amazon introduceert binnenkort nieuwe productcategorieën op Amazon.nl

Raymond Veldkamp