ZakenDeals

De beste managementboeken over adverteren

Leestijd: < 1 minuut

Je kunt nog zo’n goed aanbod hebben, je doelgroep of doelgroepen moeten weten dat het bij jou verkrijgbaar is. En dat ze het beste af zijn als ze voor jou kiezen. Zo simpel is het. En zo complex is het. Als je een product, dienst of gedachtengoed aan de man of vrouw wilt brengen heb je keuze uit tal van communicatiemogelijkheden. Met name het aantal online communicatiemogelijkheden is de afgelopen jaren sterk gestegen. Welk middel of welke middelenmix is het meest effectief voor jouw bedrijf? Dat hangt af van uiteenlopende factoren. Niet alleen van je budget. Om het je makkelijk te maken hebben we een inspirerend toplijstje van de beste managementboeken over (online) adverteren samengesteld. Doe er je voordeel mee!

Gratis: "Actieplan succesvol zelfstandig ondernemen"

actieplan
Meld je nu aan en ontvang direct het e-book “Actieplan succesvol zelfstandig ondernemen” – jouw complete gids om als zelfstandige écht te slagen!

Ontdek stap voor stap hoe je:
  • Een winstgevend ondernemingsplan opstelt
  • Slim je financiën regelt zonder stress
  • Effectieve marketing inzet om klanten aan te trekken

🚀 Schrijf je vandaag nog in en zet de eerste stap naar een bloeiende business!

Bijgewerkt op 29-09-2025

1. Superfijne klanten

Superfijne klanten

Superfijne klanten, wie wil die nou niet? Superfijne klanten hebben oog voor jouw toegevoegde waarde en accepteren daarom de prijs die je vraagt. Dat maakt dat werken voor hen vaak niet voelt als werken. Maar hoe kom je aan superfijne klanten, klanten waar je blij van wordt? Hoop jij dat ze vanzelf naar je toekomen? Jos Burgers legt fijntjes uit dat hopen geen beste strategie is: je zult er iets voor moeten dóén. Zijn advies: stop met werken voor klanten waar je het alleen maar druk van krijgt en kies voor een eigentijdse strategie die leidt tot mond-tot-mondreclame.

€ 21,50

Bekijk op bol >

2. Think Like an Adman

Think Like an Adman

Think Like an Adman, Don’t Act Like One biedt 75 tips om mensen te verleiden tot ander gedrag. Of een andere zienswijze. Of een andere mening. Dit boek is voor iedereen die verhalen wil vertellen, of verdraaien. Wil enthousiasmeren of ontmoedigen. Dingen mooier wil maken, en andere dingen lelijker. Reclame is veel meer dan een tv-filmpje van dertig seconden. Het is alles wat je doet om mensen te verleiden tot ander gedrag, andere perspectieven en ander meningen. Of, in de woorden van David Snellenberg, auteur van Think Like an Adman, Don’t Act Like One: “De hele dag maak je onbewust reclame. Voor jezelf, je werk of je droom. Je buurt, stad of land.

€ 15,99

Bekijk op bol >

3. Visueel presenteren

Visueel presenteren

Voor de meesten van ons is het geven van een presentatie een zenuwslopend proces. Maar volgens Dan Roam, de visuele communicatie-expert en veelgeprezen auteur van Op de achterkant van een servet, hoeft het niet zo moeilijk te zijn. Alles wat je moet doen is het principe toepassen dat je al op de kleuterschool leerde: laat zien en vertel. In dit korte maar krachtige boek, introduceert Dan Roam een nieuwe reeks tools om uitzonderlijke presentaties te ontwerpen. Je komt alles te weten over het begrijpen van je publiek, het organiseren van je content, het opbouwen van een heldere verhaallijn, en het maken van effectieve visuals. En je krijgt drie fundamentele regels onder de knie: 1.

€ 35,95

Bekijk op bol >

4. De power van post

De power van post

Hoe neem je printmail op in je mediacampagne? Waarom is digitaal niet altijd beter? Hoe creëer je de perfecte printmail in zes stappen? In tijden van digitalisering lijkt de ouderwetse brievenpost stilaan een anachronisme. Nochtans willen veel merken niets liever dan letterlijk bij mensen binnenkomen. Klassieke printmail doet precies dat. De power van post legt uit hoe je printmail inzet voor maximale impact. Dit inspirerende verhaal toont dat printmail een volwaardige plaats verdient in je strategie, ook in communicatie gericht op millennials en generatie Z. Acht experten delen hun visie over het belang van klassieke reclame in moderne tijden.

€ 30,29

Bekijk op bol >

5. De 33 beste psychologische beïnvloedingstechnieken uit de reclame

De 33 beste psychologische beïnvloedingstechnieken uit de reclame

(note; dit boek heette voorheen 'Seks, humor en het beloofde land', maar heeft de nieuwe titel 'De 33 beste psychologische beïnvloedingstrucs uit de reclame' gekregen.

€ 37,50

Bekijk op bol >

6. De inzet van touchpoints

De inzet van touchpoints

Over mediaplanning en de rol van touchpoints in de fase van de customer journey waarin de afnemer zich bevindt. Met voorbeelden van een mediaplan en een media-inzetmatrix. Touchpoints zijn alle momenten waarop een klant, werknemer of andere stakeholder de organisatie of het merk ‘aanraakt’. Een touchpoint kan de drager van de boodschap zijn, maar ook het transportkanaal. Touchpoints kunnen specifieker zijn dan kanalen. In het kanaal ‘winkel’ kan een klant meerdere touchpoints tegenkomen, zoals een display met een aanbieding, een onderhandelingsgesprek met een verkoper over de prijs en een bezoekje aan de servicebalie.

€ 22,95

Bekijk op bol >

7. Bitsing

Bitsing

Omzet, groei en rendement met een gegarandeerd resultaat Met dit boek in handen heb je de garantie dat je doelen realiseert. Aan de hand van zeven revolutionaire stappen helpt BITSing je deze doelen te bereiken: * formuleer je meest essentiële doel * maak de juiste keuzes en focus op basis van harde feiten * ontdek het 'gouden ei', waarmee je onverslaanbaar bent * leer de acties om je hele doelgroep te mobiliseren * word effectief * voorspel de resultaten en rendementen van je acties * waarborg de continuïteit van je organisatie BITSing is toepasbaar voor elke organisatie, groot en klein. 'BITSing is indrukwekkend in eenvoud en juistheid.

€ 32,50

Bekijk op bol >

8. De Kunst van de Boodschap

De Kunst van de Boodschap

De Kunst van de Boodschap Een kijkje in de geschiedenis van het Nederlandse emaillen reclamebord Dit boek bevat de grootste collectie emaillen reclameborden in Nederland. We nemen u in chronologische volgorde mee op een reis langs de meest uiteenlopende emaillen reclameborden, soms vergezeld van het originele procuct of een advertentie uit die tijd. Op deze reis komen we tevens langs vele oude ansichtkaarten, waarop de borden staan afgebeeld. Kortom, een boek met vele gezichten dat zeker ook als naslagwerk gebruikt zal worden.

€ 49,95

Bekijk op bol >

9. Anatomie van de verleiding

Anatomie van de verleiding

Neuromarketing levert een belangrijke bijdrage aan strategische marketing, customer insight en marketing intelligence. Het is een van de interessantste toepassingen van digitale marketing en volop in ontwikkeling. Anatomie van de verleiding biedt een volledig overzicht van de drie neuromarketingmethoden en hun toepassingen. In deel 1 van het boek staat de theorie centraal, ondersteund met talrijke voorbeelden. Deel 2 bestaat uit praktijkcases over de drie neuromarketingmethoden. In deze vierde herziene druk zijn actuele praktijkcases toegevoegd.

€ 36,50

Bekijk op bol >

10. Anatomie van de verleiding

Anatomie van de verleiding

Nu al tweede druk!Anatomie van de VerleidingNeuromarketing succesvol toegepastNieuw! De 3 methoden die toegang geven tot het brein- Neuromarketing geeft een blijvende voorsprong aan managers die over hun eigen schaduw heen springen- Waarom weinig informatie leidt tot betere beslissingen- Het brein maakt rare fouten waar jij gebruik van kunt maken- Jij herkent wanneer intuïtie wel en niet bedriegt- Je leert hoe jouw informatie anderen overtuigt''Neem met dit boek vandaag direct een voorsprong op je collega's en concurrenten.''Max KohnstammStichting Reclame MarketingPaul Postma Marketing Consultancy B.V.

€ 29,95

Bekijk op bol >

Lees ook:

De beste Lenovo 13 inch laptops met Intel Core i7 processor

Raymond Veldkamp

De 6 ultieme boeken voor in je vakantiekoffer

Jeroen van Netten

De beste Toshiba 15 inch laptops met AMD Ryzen 3 processor

Raymond Veldkamp