ZakenVerhalen

Jeroen van Netten, Rhinoz (web)tekst + advies: “Sterke marketingtekst zegt meer dan 1.000 plaatjes!”

Leestijd: 3 minuten

SOEST – Jeroen van Netten: “Op de website van mijn 1-mans bedrijf Rhinoz (web)tekst + advies heb ik mijn specialisme als volgt omschreven: het schrijven van bondige, verkoopgerichte marketingteksten en Googlevriendelijke webteksten in het bijzonder.”

Activerende commerciële teksten

“Ik werk al lange tijd in de marketingcommunicatie. En met heel veel plezier. In vorige levens had ik een reclamebureau in Zeist en een marketingbureau in Amersfoort. Sinds 2008 werk ik weer lekker in mijn uppie en werk ik o.a. samen met webdesigners die minstens zo veeleisend zijn als ik. Mijn specialisme is het schrijven van zo kort mogelijke marketingteksten die de lezer activeren om een product of dienst te kopen. Of die zorgen voor offerte-aanvragen dan wel een bezoek van een account manager. Het mooie van mijn vak is dat ik bij allerlei MKB-ondernemers en ZZP’ers over de vloer en in de keuken kom, vooral bij bedrijven in Soest, Baarn, Amersfoort en Houten want dat is min of meer mijn werkgebied.”

“Mijn specialisme? Bondige webteksten die de 
lezer activeren om een product of dienst te kopen”

Een neushoorn is geen nijlpaard

“In 2008 verkocht ik mijn toenmalige marketingbureau en ben ik in Amersfoort onder de naam Rhinoz, boven drukkerij Klomp, mijn 1-mans bureau begonnen. De naam Rhinoz verwijst naar een neushoorn, een opvallend gek dier. Lachend: ‘Dat past wel bij me.’ Verrassend veel mensen verwarren een neushoorn met een nijlpaard. Vreemd eigenlijk, want die dieren lijken toch echt niet op elkaar.”

Google-vriendelijke webteksten


“De afgelopen 6 jaar heb ik mij gespecialiseerd in bondige webteksten die klantvriendelijk maar ook Google-vriendelijk zijn waardoor een website hoog scoort bij Google. Bijna altijd doe ik eerst een zoekwoordenonderzoek om te komen tot de 15 best scorende zoekwoorden (keywords) en zoektermen. Zoals bekend zijn deze essentieel voor je vindbaarheid bij Google en het aantal bezoekers op je website. Minstens zo belangrijk is om regelmatig relevante nieuwe tekst, foto’s en video toe te voegen aan je website. Mogelijkheden te over: je kunt bijvoorbeeld leuke en vooral korte klanten/projectcases inzetten maar ook elke maand een prikkelende blog over je vakgebied schrijven. Als commerciële ‘storyteller’ kan ik een klant  helpen met deze ‘content’, in welke branche hij of zij ook werkzaam is.”

“Het schrijven van overtuigende commerciële teksten is een vak op zich. Ik spreek uit ervaring!”

Complete WordPress websites


“Webteksten één op één van anderen overnemen lijkt slim want het bespaart veel tijd en moeit maar het is echt af te raden. Google straft ‘duplicate content’ namelijk keihard af met een lagere rating en – in het ernstigste geval – door je website volledig ‘uit de lucht’ te halen. Alleen unieke en relevante webteksten die antwoord geven op de zoekvraag van de internetbezoeker dragen bij aan betere vindresultaten en een betere rating/positie bij Google. Techniek speelt hierbij ook een belangrijke rol. Bij websites gebaseerd op WordPress-software is Google-vriendelijke techniek (SEO-techniek) heel gemakkelijk en snel in te passen. Ik maak trouwens ook complete WordPress-websites waarbij ik meteen zorg voor een onderscheidende profilering/ positionering.”



ZakenVerhalen.nl: nieuw zakelijk podium

“Inmiddels heeft ruim 80% van mijn tekst- en adviesopdrachten betrekking op digitale media zoals WordPress websites, Mailchimp e-mailings, blogs, online advertorials en klantencases. Een nieuw initiatief van Rhinoz in samenwerking met Tows (Raymond Veldkamp) is ZakenVerhalen.nl. Op ons nieuwe podium voor MKB-ondernemers en ZZP’ers kun je – zoals de naam al doet vermoeden – allerlei verhalen van collega-ondernemers lezen. Raymond en ik hebben tal van leuke nieuwe ideeën voor ZakenVerhalen.nl. Komende tijd gaan we bijvoorbeeld ook verhalen vertellen in korte webvideo’s en vertellen ondernemers ook over hun zakelijke bloopers.”
Rhinoz logo
Nadere informatie over Rhinoz (web)tekst + advies: Rhinoz.nl

close
gratis e-book

Gratis e-book "14 gouden website-tips"


gratis e-book

Abonneer je op onze ZakenMail boordevol inspirerende ondernemersverhalen, praktijktips, 
openhartige zakelijke bloopers, ZakenBlogs en veel meer.

Ontvang nu gratis het e-book "14 gouden website-tips" om (zelf) de positie van jouw website of webshop te verbeteren in de zoekresultaten van Google.


Heb je een ZakenBericht? Geef het gratis door

gratis e-book

Gratis e-book "14 gouden website-tips"


gratis e-book

Abonneer je op onze ZakenMail boordevol inspirerende ondernemersverhalen, praktijktips, 
openhartige zakelijke bloopers, ZakenBlogs en veel meer.

Ontvang nu gratis het e-book "14 gouden website-tips" om (zelf) de positie van jouw website of webshop te verbeteren in de zoekresultaten van Google.

Lees ook:

Johanna Six, Bres advocaten: “Meer perspectief dankzij 5 specialismes”

Jeroen van Netten

“Harold van Bourgondiën, VBA Accountancy & Advies: “We zijn heel laagdrempelig!”

Jeroen van Netten

Peter Brouwer, Brouwer Systeemplafonds: “Bewust gekozen voor 
niche-markt”

Jeroen van Netten

Plaats een reactie