Je kunt nog zo’n goed aanbod hebben, je doelgroep of doelgroepen moeten weten dat het bij jou verkrijgbaar is. En dat ze het beste af zijn als ze voor jou kiezen. Zo simpel is het. En zo complex is het. Als je een product, dienst of gedachtengoed aan de man of vrouw wilt brengen heb je keuze uit tal van communicatiemogelijkheden. Met name het aantal online communicatiemogelijkheden is de afgelopen jaren sterk gestegen. Welk middel of welke middelenmix is het meest effectief voor jouw bedrijf? Dat hangt af van uiteenlopende factoren. Niet alleen van je budget. Om het je makkelijk te maken hebben we een inspirerend toplijstje van de beste managementboeken over (online) adverteren samengesteld. Doe er je voordeel mee!
1. De Kunst van de Boodschap
De Kunst van de Boodschap Een kijkje in de geschiedenis van het Nederlandse emaillen reclamebord Dit boek bevat de grootste collectie emaillen reclameborden in Nederland. We nemen u in chronologische volgorde mee op een reis langs de meest uiteenlopende emaillen reclameborden, soms vergezeld van het originele procuct of een advertentie uit die tijd. Op deze reis komen we tevens langs vele oude ansichtkaarten, waarop de borden staan afgebeeld. Kortom, een boek met vele gezichten dat zeker ook als naslagwerk gebruikt zal worden.
€ 49,95
Bekijk bij bol >2. Superfijne klanten
Superfijne klanten, wie wil die nou niet? Superfijne klanten hebben oog voor jouw toegevoegde waarde en accepteren daarom de prijs die je vraagt. Dat maakt dat werken voor hen vaak niet voelt als werken. Maar hoe kom je aan superfijne klanten, klanten waar je blij van wordt? Hoop jij dat ze vanzelf naar je toekomen? Jos Burgers legt fijntjes uit dat hopen geen beste strategie is: je zult er iets voor moeten dóén. Zijn advies: stop met werken voor klanten waar je het alleen maar druk van krijgt en kies voor een eigentijdse strategie die leidt tot mond-tot-mondreclame.
€ 21,50
Bekijk bij bol >3. Visueel presenteren
Voor de meesten van ons is het geven van een presentatie een zenuwslopend proces. Maar volgens Dan Roam, de visuele communicatie-expert en veelgeprezen auteur van Op de achterkant van een servet, hoeft het niet zo moeilijk te zijn. Alles wat je moet doen is het principe toepassen dat je al op de kleuterschool leerde: laat zien en vertel. In dit korte maar krachtige boek, introduceert Dan Roam een nieuwe reeks tools om uitzonderlijke presentaties te ontwerpen. Je komt alles te weten over het begrijpen van je publiek, het organiseren van je content, het opbouwen van een heldere verhaallijn, en het maken van effectieve visuals. En je krijgt drie fundamentele regels onder de knie: 1.
€ 35,95
Bekijk bij bol >4. Bitsing
Omzet, groei en rendement met een gegarandeerd resultaat Met dit boek in handen heb je de garantie dat je doelen realiseert. Aan de hand van zeven revolutionaire stappen helpt BITSing je deze doelen te bereiken: * formuleer je meest essentiële doel * maak de juiste keuzes en focus op basis van harde feiten * ontdek het 'gouden ei', waarmee je onverslaanbaar bent * leer de acties om je hele doelgroep te mobiliseren * word effectief * voorspel de resultaten en rendementen van je acties * waarborg de continuïteit van je organisatie BITSing is toepasbaar voor elke organisatie, groot en klein. 'BITSing is indrukwekkend in eenvoud en juistheid.
€ 32,50
Bekijk bij bol >5. Wat je verkoopt ben je zelf
Probeer klanten niet om te praten, maar ga mét ze praten. Vergeet dure advertenties, commercials en huizenhoge billboards. Klanten trek je aan door een persoonlijke relatie met ze op te bouwen, via sociale media, je website en in real life. Dat kost niets en levert veel meer op. Wat je verkoopt ben je zelf is een eyeopener voor ondernemers en zzp’ers die bekend, bemind en zelfs begeerd willen worden zonder dat het geld kost. Met de strategieën en tips in dit boek kost reclame maken je alleen tijd en energie, en dan zo dat je er ook een heleboel energie van krijgt.
€ 20,00
Bekijk bij bol >6. Conceptdenken
In onze mediamaatschappij worden we overladen met informatie, entertainment, reclame en marketingboodschappen. Organisaties en merken die overeind willen blijven in deze mediastorm, kunnen niet zonder sterke concepten. Conceptdenken is een onmisbare vaardigheid geworden van reclamemakers, ontwerpers en communicatieprofessionals. Dit boek is het eerste Nederlandse boek dat aan de hand van een twintigtal Nederlandse cases de theorie en praktijk van conceptdenken en conceptontwikkeling in kaart brengt. Het kijkt in het bijzonder naar merken in de creatieve industrie, bijvoorbeeld op het gebied van entertainment, film, food, mode, kunst, cultuur en media.
€ 25,00
Bekijk bij bol >8. BITSing
Omzet, groei en rendement met een gegarandeerd resultaatMet dit boek in handen heb je de garantie dat je doelen realiseert.Aan de hand van zeven revolutionaire stappen helpt BITSing je deze doelen te bereiken:* formuleer je meest essentiële doel* maak de juiste keuzes en focus op basis van harde feiten* ontdek het 'gouden ei', waarmee je onverslaanbaar bent* leer de acties om je hele doelgroep te mobiliseren* word effectief* voorspel de resultaten en rendementen van je acties* waarborg de continuïteit van je organisatieBITSing is toepasbaar voor elke organisatie, groot en klein.'BITSing is indrukwekkend in eenvoud en juistheid.
€ 49,90
Bekijk bij bol >9. Volle zalen
Het aanbod van seminars, congressen, concerten, theatervoorstellingen en andere events is overweldigend. De strijd om de bezoeker is moordend. Events met grote namen zijn doorgaans snel uitverkocht, maar hoe krijg je een zaal vol als je je als organisator richt op een minder groot publiek of een specifiek thema? Wat als je kampt met een te lage bezettingsgraad en de zaal op z'n best halfvol is ondanks alle goedbedoelde marketinginspanningen? Dit boek gaat over 'butts in seats', over de kunst om stoelen te verkopen én tegen de beste prijs. Hans Groen, voormalig directeur van Focus Conferences deelt zijn succesformule.
€ 32,89
Bekijk bij bol >10. Anatomie van de verleiding
Neuromarketing levert een belangrijke bijdrage aan strategische marketing, customer insight en marketing intelligence. Het is een van de interessantste toepassingen van digitale marketing en volop in ontwikkeling. Anatomie van de verleiding biedt een volledig overzicht van de drie neuromarketingmethoden en hun toepassingen. In deel 1 van het boek staat de theorie centraal, ondersteund met talrijke voorbeelden. Deel 2 bestaat uit praktijkcases over de drie neuromarketingmethoden. In deze vierde herziene druk zijn actuele praktijkcases toegevoegd.
€ 36,50
Bekijk bij bol >