Marktonderzoek kan je uiterst waardevolle informatie opleveren voor een succesvolle zakelijke besluitvorming. Maar hoe zet je marktonderzoek op en hoe zet je het effectief in? Je leest dat en nog veel meer in de door ons geselecteerde beste boeken over marktonderzoek voor bedrijven. Elk boek geeft je diepgaande (markt)inzichten, vermeldt praktijkvoorbeelden van strategieën en is een praktische gids om in te spelen op markttrends en weloverwogen ondernemingsbeslissingen te nemen.
Marktonderzoek

Marktonderzoek is het complete basisboek voor alle opleidingen waar studenten in het kader van afstuderen of stage zelf marktonderzoek doen. Het onderzoeksproces staat centraal, waarbij de nadruk ligt op het onderlinge verband tussen de verschillende fasen van onderzoek. Er is uitgebreide aandacht voor het formuleren van het theoretisch kader, de centrale vraag en de deelvragen. De verschillende onderzoeksvormen – kwalitatief en kwantitatief – worden beschreven, vanuit een praktische how to-benadering.
bol.com | €76,95 | bekijken >Marktonderzoek

Het boek Marktonderzoek behandelt de methodologie van onderzoek en is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs. Daarnaast is dit boek zeer geschikt als leidraad voor marktonderzoekers en marketingverantwoordelijken bij het uitvoeren en leiden van onderzoek. In Marktonderzoek wordt de methodologie van het onderzoek (gegevensverzameling en -analyse) op heldere wijze uitgelegd. Er wordt ruim aandacht besteed aan de toepassing van de technieken op specifieke marketingproblemen, zoals onderzoek bij nieuwe producten, klantensatisfactie en segmentatie.
bol.com | €70,50 | bekijken >Gids Bij Marktonderzoek

Dit boek vult de leemte op tussen de uitgebreide literatuur over de theoretische grondslagen van marktonderzoek en het zelf opstarten of uitvoeren van dat marktonderzoek. De auteurs presenteren vanuit hun praktijkervaring als marktonderzoekers aanbevelingen, inzichten en tips. Een uitgebreid publiek vindt hier zijn gading: van de marketeer die in het bedrijf niet meteen kan terugvallen op een marktonderzoeksdepartement en zelf de handen uit de mouwen wil steken tot de zelfstandige ondernemer die zijn 'business' beter wil begrijpen of uitbreiden.
bol.com | €29,95 | bekijken >Statistiek voor marktonderzoek

Statistiek voor marktonderzoek behandelt statistiek als instrument om kwantitatief marktonderzoek uit te voeren. Naast uitleg over statistiek, bevat het boek praktische aanwijzingen en handige tips voor de student hoger onderwijs. Het boek bestaat uit twee delen. Deel 1 gaat in op het analyseren en beschrijven van steekproefgegevens. Deel 2 behandelt het generaliseren van steekproefgegevens naar een populatie. Voor de verwerking van onderzoeksgegevens worden SPSS, Excel en internetcalculators gebruikt.
bol.com | €59,00 | bekijken >Scoren.info - Marketing en marktonderzoek

Scoren.info Marketing en marktonderzoek 1e druk is een boek uitgegeven bij Edu'Actief. ISBN 9789037245028
bol.com | €42,99 | bekijken >Serie marktonderzoek voor het hoger onderwijs - Enquete research

en ongebruikt
bol.com | €42,95 | bekijken >Kwalitatief marktonderzoek, theorie en praktijkcases

Bij beslissingen over strategische en tactische keuzen in marketing erkennen steeds meer marketeers de kracht van kwalitatief marktonderzoek. Toch bestaat er momenteel nog een grote kloof tussen theorie en praktijk in Nederland. Dit boek biedt daarom de basisbegrippen van kwalitatief onderzoek en de toepassing ervan door instellingen en bedrijven. In Kwalitatief marktonderzoek vindt de lezer zowel methoden en technieken die in Nederland momenteel reeds worden toegepast als enkele recentelijk ontwikkelde technieken.
bol.com | €23,99 | bekijken >Modellen voor Marketing Insights

Modellen voor Marketing-Insights is het eerste overzicht van de belangrijkste modellen voor consumentengedrag, marktonderzoek en digital analytics in Nederland. Dankzij die modellen kunnen we bij complexe marketingvraagstukken snel tot de kern van een probleem komen en slagvaardig advies geven, of gericht onderzoek opzetten voor de ontwikkeling van effectief beleid. Aan de hand van Kotlers planningsproces en op basis van echte vragen uit de marketingpraktijk, kunt u snel doorbladeren naar een specifieke marketingvraag en inzicht krijgen in het model dat antwoord geeft op die vraag en de context waarin het model wordt gebruikt.
bol.com | €34,50 | bekijken >Uitvoeren van marktonderzoek

Leer hoe u in slechts 50 minuten effectief marktonderzoek kunt uitvoeren met dit praktische en beknopte boek. Marktonderzoek lijkt misschien een triviaal, tijdrovend onderdeel van het starten van een nieuw bedrijf, maar het is absoluut essentieel als u uw doelgroep en uw verzorgingsgebied wilt identificeren. Als u begrijpt hoe nuttig marktonderzoek kan zijn, kunt u de markt analyseren en een ondernemingsplan opstellen, wat van vitaal belang is als u een eigen bedrijf wilt opzetten. In dit boek leert u hoe marktonderzoek u kan helpen bij het vaststellen van prijzen, het uitvoeren van klantsegmentatie en het identificeren van klantprofielen.
bol.com | €6,99 | bekijken >Principes van marktonderzoek

Principes van marktonderzoek bevat alle aspecten van (online) marktonderzoek. Daarbij ligt de nadruk op de toepassing in de praktijk. Zonder te veel in te gaan op technische details, beschrijft het boek hoe je de gegevens kunt verwerken in SPSS. De software is in de tekst geïntegreerd en aangevuld met verduidelijkende afbeeldingen. De zevende editie is volledig geactualiseerd en bewerkt voor de Nederlandstalige markt. Elk hoofdstuk begint met de belangrijkste leerdoelen en eindigt met een samenvatting.
bol.com | €68,50 | bekijken >