ZakenDeals

De 10 beste managementboeken over branding

Leestijd: < 1 minuten

Over branding, ook over personal branding, zijn talloze managementboeken geschreven. Je zou er bij wijze van spreken een heel datacenter mee kunnen vullen. Wil je een merk in de markt zetten of je huidige merk of merkenportfolio optimaliseren en bijvoorbeeld meer toekomstbestendig maken, kies dan één van de door ons voor jou geselecteerde topboeken op het gebied van branding oftewel merkenbeleid.

Waarschuwing vooraf: een echt goed merkenbeleid vraagt de nodige tijd, zowel tijdens de voorbereiding als bij het ‘in het brein krijgen en houden’ van je merk bij de mensen in je doelgroep en andere stakeholders. Bij merkbeleid is regelmatig onderhoud van groot belang, ook al omdat marktontwikkelingen steeds sneller gaan. Veel succes met je merkenbeleid!

Bijgewerkt: 04-02-2023 08:49

1. De vijf stappen naar een betekenisvol merk

De vijf stappen naar een betekenisvol merk

De vijf stappen naar een betekenisvol merk Ontdek de kracht van archetypen Een betekenisvolle merkidentiteit is onmisbaar voor de groei en continuïteit van een organisatie. Dit boek laat zien hoe archetypen kunnen helpen bij het ontwikkelen van een sterke merkidentiteit. Is jouw merk een nar, een minnaar, een rebel of heeft het meer weg van een ontdekker of verzorger? In De vijf stappen naar een betekenisvol merk krijg je uitleg wat deze en andere archetypen inhouden en wat de voordelen zijn van een merk bouwen met archetypen. Lees hoe je met behulp van deze archetypen je merk kunt laten aansluiten op de wensen en behoeften van de consument.

bol.com | €30,50 | bekijken >
bookspot.nl | €30,50 | bekijken >
bookspot.nl | €30,50 | bekijken >
blokker.nl | €30,50 | bekijken >
blokker.nl | €30,50 | bekijken >
blokker.nl | €30,50 | bekijken >

2. Personal Branding voor zzp'ers

Personal Branding voor zzp'ers

Wat wordt mijn volgende project of opdracht? Als zzp’er houdt die vraag je voortdurend bezig. Je weet dat elke klus tijdelijk is en dat je opdrachtgevers steeds weer opnieuw moet zien te overtuigen – van wie je bent en wat je doet. Maar hoe pak je dat slim aan? Met dit boek bewijst Tom Scholte hoe belangrijk personal branding voor zzp’ers is. Hij laat zien hoe je je professionele identiteit stevig neerzet, door de juiste keuzes te maken. Want als je product of dienst en het verhaal dat je uitdraagt naadloos aansluiten op wie je bent, verhoog je direct je toegevoegde waarde voor anderen. Waardoor je hoger gewaardeerd en dus ook vaker gevraagd wordt.

bol.com | €20,00 | bekijken >
bookspot.nl | €20,00 | bekijken >
blokker.nl | €22,49 | bekijken >
blokker.nl | €22,49 | bekijken >
blokker.nl | €22,49 | bekijken >
bookspot.nl | €20,00 | bekijken >

3. Beyond brands

Beyond brands

Beyond Brands vertelt hoe merken ons leven makkelijker en mooier moeten, kunnen en zullen maken. Ervan overtuigd dat ze een dienst op zich zijn, in deze VUCA-dagen waarin tegelijk de meest briljante en beangstigende dingen gebeuren. Ze laten de een in twijfel achter, en zetten anderen aan tot actie. Maar in welke richting gaan we verder? Hoe evolueren merken? What's beyond? Een merk in leven krijgen en houden brengt vele vragen met zich mee. Maar waarop baseren we ons in de yay or nay voor ons merk, als marketeer, ondernemer of consument? Naast modellen en theorieën in tabellen, op slide of op papier, liggen massa's antwoorden en de meest frisse ideeën out in the open.

bol.com | €26,39 | bekijken >
bookspot.nl | €34,99 | bekijken >
blokker.nl | €34,99 | bekijken >
blokker.nl | €34,99 | bekijken >
blokker.nl | €34,99 | bekijken >
bookspot.nl | €34,99 | bekijken >

4. Sterk digitaal merk

Sterk digitaal merk

Digitaal richtte zich lang op kliks en data. Merkbouwen leek weggegooid geld. Ineens staan merken bovenaan de agenda van CMO's. Wat is er gebeurd en wat kun jij hiervan leren? Hoe wordt je merk succesvol in het digitale tijdperk? Wat moet je anders doen? Wat juist niet? Ingmar hielp meer dan 100 bekende merken met hun merkstrategie. Hij doceert aan Nyenrode, Beeckestijn, EURIB en NIMA. In dit boek deelt hij al zijn kennis. Fris, scherp en onderbouwd.

bol.com | €36,99 | bekijken >
bookspot.nl | €36,99 | bekijken >
bookspot.nl | €36,99 | bekijken >
proxis.com | €34,77 | bekijken >

5. LinkedIn voor bedrijven: Omdat geen bedrijf meer zonder kan

LinkedIn voor bedrijven: Omdat geen bedrijf meer zonder kan

De LinkedIn bedrijfspagina is flink in populariteit toegenomen in de afgelopen jaren. De bekende LinkedIn expert Corinne Keijzer vertelt je alle ins en outs inclusief het advertentiesysteem. Als bedrijf kun je LinkedIn voor vele doeleinden inzetten, hoe klein of groot je bedrijf ook is, voor alle soorten en maten ondernemers is het geschikt. Doelgerichte updates plaatsen, adverteren, je bedrijf als werkgever profileren, er zijn zoveel meer mogelijkheden dan het persoonlijke profiel. LinkedIn expert Corinne Keijzer leert je in dit 267 pagina’s tellende boek alle geheimen omtrent de LinkedIn bedrijfspagina kennen.

bol.com | €34,95 | bekijken >
bookspot.nl | €34,95 | bekijken >
bookspot.nl | €34,95 | bekijken >
blokker.nl | €34,95 | bekijken >
proxis.com | €34,95 | bekijken >
blokker.nl | €34,95 | bekijken >
blokker.nl | €34,95 | bekijken >

6. Merken zijn net mensen

Merken zijn net mensen

Hoe je merk dé aantrekkelijkste persoonlijkheid in de markt wordt. Grijze-muizen-merken en copycats zijn er al genoeg! Bepaalde merken hebben een ongelooflijke aantrekkingskracht. Waarom staan mensen in de rij voor het ene merk en laten ze het andere links liggen? In deze gids over merkpersoonlijkheid ontdek je: > hoe je de aantrekkelijkste persoonlijkheid in de markt wordt; > wat moderne merken van twee oude wijze heren kunnen leren; > waarom iedereen een merk bouwt (of je nu wilt of niet..

bol.com | €20,99 | bekijken >
bookspot.nl | €20,99 | bekijken >
bookspot.nl | €20,99 | bekijken >

7. #contentrecht

#contentrecht

Alles is content. #contentrecht beschrijft op een praktische wijze, met veel waargebeurde verhalen, hoe je content beschermt en gebruikt, zonder risico's. Het internet bestaat niet zonder content. Bijna iedere dag publiceren, delen en gebruiken we teksten, foto’s en ander materiaal, van onszelf en van anderen. De grenzen van wat wel en niet mag zijn daarbij niet altijd even duidelijk. De kans dat iemand jouw content gebruikt wordt steeds groter, en als je ongevraagd werk van een ander gebruikt, zal je niet de eerste zijn wanneer je een inbreukbrief in je mailbox vindt. Boetes van minimaal € 1.000 zijn daarbij eerder regel dan uitzondering.

bol.com | €23,98 | bekijken >
blokker.nl | €26,47 | bekijken >
blokker.nl | €26,47 | bekijken >
blokker.nl | €26,47 | bekijken >
proxis.com | €23,98 | bekijken >
bookspot.nl | €23,98 | bekijken >
bookspot.nl | €23,98 | bekijken >

8. Verkiezingen winnen

Verkiezingen winnen

Meest complete boek hoe politieke partijen verkiezingen kunnen winnen met aandacht voor data-analyses, inzet flyers, online campagnes, microtargeting, vrijwilligers management, fondsenwerving en meer. Verkiezingen winnen In het boek ‘Verkiezingen winnen’ krijgen politieke partijen en politici 12 concrete stappen voorgeschoteld die leiden tot een succesvolle verkiezingscampagne. De partij die er als beste in slaagt om tijd, menskracht en geld op een zo optimaal mogelijke wijze in te zetten, is de partij die de verkiezingen zal winnen. Dit boek behandelt alle aspecten van een effectieve verkiezingscampagne om dit te bereiken.

bol.com | €34,95 | bekijken >
blokker.nl | €34,95 | bekijken >
bookspot.nl | €34,95 | bekijken >
proxis.com | €34,95 | bekijken >
blokker.nl | €34,95 | bekijken >
blokker.nl | €34,95 | bekijken >
bookspot.nl | €34,95 | bekijken >

9. BITSing

BITSing

Omzet, groei en rendement met een gegarandeerd resultaat Met dit boek in handen heb je de garantie dat je doelen realiseert. Aan de hand van zeven revolutionaire stappen helpt BITSing je deze doelen te bereiken: * formuleer je meest essentiële doel * maak de juiste keuzes en focus op basis van harde feiten * ontdek het 'gouden ei', waarmee je onverslaanbaar bent * leer de acties om je hele doelgroep te mobiliseren * word effectief * voorspel de resultaten en rendementen van je acties * waarborg de continuïteit van je organisatie BITSing is toepasbaar voor elke organisatie, groot en klein. 'BITSing is indrukwekkend in eenvoud en juistheid.

bol.com | €30,95 | bekijken >
blokker.nl | €30,95 | bekijken >
bookspot.nl | €30,95 | bekijken >
blokker.nl | €30,95 | bekijken >
blokker.nl | €30,95 | bekijken >
proxis.com | €30,95 | bekijken >
bookspot.nl | €30,95 | bekijken >

10. Het succes van internal branding

Het succes van internal branding

Sterke merken zijn succesvol omdat ze veel fans hebben die positief over het merk spreken en meer, vaker en duurder kopen. Dit leidt tot betere financiële resultaten en meer medewerkers die het naar hun zin hebben. De dagen dat je fans kon maken met loze beloftes zijn voorbij. Een merk is aantrekkelijk als het een specifieke verwachting oproept en die altijd waarmaakt. Om dit te realiseren is een sterke merkpositionering nodig. Dit boek gaat over het creëren van een sterke merkpositionering die past bij de organisatie en tegelijkertijd aantrekkelijk voor klanten is.

bol.com | €32,50 | bekijken >
blokker.nl | €32,50 | bekijken >
bookspot.nl | €32,50 | bekijken >
blokker.nl | €32,50 | bekijken >
blokker.nl | €32,50 | bekijken >
bookspot.nl | €32,50 | bekijken >

Lees ook:

De beste Microsoft 15 inch laptops met AMD Ryzen 7 processor

Raymond Veldkamp

De beste Dynabook 14 inch laptops met AMD Ryzen 5 processor

Raymond Veldkamp

De beste MEDION 13 inch laptops met Intel Core i9 processor

Raymond Veldkamp