ZakenBlogs

Waar moet je op letten bij de aanschaf van een zakelijk bureau?

Leestijd: 2 minuten

Er zijn verschillende aspecten om rekening mee te houden als je een bureau gaat kopen voor je bedrijf. We noemen er enkele.

1. Grootte

Het is belangrijk om de afmetingen van het bureau te weten en ervoor te zorgen dat het past in de ruimte waar het zal worden geplaatst. Daarnaast moet je er zeker van zijn dat het bureau groot genoeg is om al je spullen comfortabel te kunnen plaatsen en te gebruiken.

2. Materiaal

Bureaus zijn verkrijgbaar in verschillende materialen, zoals hout, metaal, glas en kunststof. Bedenk welk materiaal het beste past bij de stijl van jouw kantoor of kamer en jouw persoonlijke voorkeuren.

3. Stijl

Kies een bureau dat past bij jouw persoonlijke stijl en bij de rest van de inrichting van jouw kantoor of kamer. Er is volop keuze: van modern tot klassiek en van minimalistisch tot uitbundig.

4. Functionaliteit

Bedenk waarvoor je het bureau gaat gebruiken. Heb je veel opbergruimte nodig voor documenten of heb je juist meer behoefte aan een groot werkoppervlak? Moet het bureau in hoogte verstelbaar zijn of bijvoorbeeld een kantelbaar bureaublad hebben?

5. Ergonomie

Het is belangrijk om een bureau te kiezen dat ergonomisch is, zodat je comfortabel en efficiënt kunt werken. Overweeg bijvoorbeeld een bureau dat kan worden aangepast aan de hoogte van jouw stoel of kijk naar een bureau met een ergonomische vormgeving die tijdens het werk de belasting op jouw rug en nek vermindert.

6. Prijs

Bepaal jouw budget en zoek een bureau dat past binnen jouw prijsklasse. Houd er rekening mee dat sommige functies, zoals verstelbaarheid of ergonomie, de prijs (fors) kunnen verhogen.

Door rekening te houden met de hiervoor genoemde aspecten kun je een bureau kiezen dat past bij jouw behoeften en dat comfortabel en efficiënt werken mogelijk maakt.

De beste ergonomische bureaus

Bekijk hier de beste ergonomische bureaus van dit moment

Actieplan succesvol zelfstandig ondernemen

actieplanWil je een vliegende start maken met jouw onderneming? Schrijf je dan in voor ZakenMail en ontvang inspirerende ondernemersverhalen, handige praktijktips, leerzame zakelijke bloopers en veel meer.

Direct na je inschrijving ontvang je het e-book "Actieplan succesvol zelfstandig ondernemen" als welkomstcadeau!

Dit actieplan geeft antwoord op al jouw ondernemersvragen:

  • Praktische informatie en tips
  • Compleet stappenplan van A tot en met Z
  • O.a. ondernemingsplan, financiële planning en marketing

Lees ook:

Verbeter je LinkedIn-profiel met deze 10 tips

Jeroen van Netten

Wat is domein autoriteit en waarom is het belangrijk?

Raymond Veldkamp

Bedrijfsnaam bedenken – handige tips

Jeroen van Netten