Als MKB’er of ZZP’er zet je ongetwijfeld LinkedIn in. Ken je de 5 nieuwe functionaliteiten al?
Nederland is het land met de hoogste ‘penetratiegraad’ op het gebied van LinkedIn. Er zijn in ons land maar liefst 8,5 miljoen accounts. Veel MKB’ers en ZZP’ers hebben de afgelopen coronatijd benut om (meer) gebruik te maken van LinkedIn of ze hebben dat op hun to-do lijstje gezet. Zoals bekend is LinkedIn veel meer dan een platform om zakelijke berichten te posten. Uit internationaal onderzoek blijkt trouwens dat het van groot belang is dat je met je posts relevant bent en op het juiste moment en op een authentieke manier – liefst kort en krachtig – communiceert. Content waarin mensen in beeld worden gebracht, bijvoorbeeld medewerkers, scoort aantoonbaar hoger dan andere LinkedIn-berichten waaronder al te verkoperige informatie. We zien dat Facebook en LinkedIn goed naar elkaars functionaliteiten kijken en regelmatig ‘leentje buur’ spelen. Daar is niets mis mee. Beide platformen bieden steeds meer mogelijkheden. LinkedIn biedt sinds kort een aantal nieuwe functionaliteiten, o.a. voor acquisitie. We stippen kort de 5 belangrijkste nieuwste functionaliteiten van LinkedIn aan.
LinkedIn Event
Deze functionaliteit was een tijdje uit de lucht maar is gelukkig teruggekeerd. Op LinkedIn kun je, vanuit je persoonlijke profiel, een openbaar of een afgeschermd privé-event aanmaken en daarbij nu je logo en toevoegen. Uiteraard geldt dit, in deze coronatijd, ook voor online events waaronder webinars en online trainingen.
Zoekopdrachten blijven bewaard
Zodra je in LinkedIn een letter intikt op de zoekbalk worden jouw meest recente zoekopdrachten getoond, zowel op je desktopcomputer als op je smartphone. Een heel praktische nieuwe functionaliteit.