ZakenBlogs

Hoe belangrijk is creativiteit voor je verkoop?

Leestijd: < 1 minuut

Marco van Basten, toen hij bondscoach was: ‘Waar staat geschreven dat ik consequent moet zijn?’ Zo is het maar net. Na eerdere uitvoerige blogs, durf ik het dit keer daarom aan om een ultrakorte blog te schrijven. Ter afwisseling en natuurlijk ter lering. Deze live-blog gaat over het veelbesproken onderwerp ‘verkoopgerichte creativiteit voor MKB-ondernemers’.

Datacenters vol

Google maar eens: hele datacenters zijn volgeschreven over creativiteit in de zakelijke markt. Vooral allerlei theorieën, filosofieën en modellen krijg je op je beeldscherm of smartphone te zien. Ik hou het graag zo praktisch en bondig mogelijk. Want je hebt wel meer te doen. Business bijvoorbeeld. Ik mag trouwens wel zeggen dat ik op het gebied van verkoopgerichte creativiteit, met name in de b-t-b-markt, enige ervaring heb (28 jaar om precies te zijn). Gebleken is dat, ondanks of misschien wel juist door de stortvloed aan verkoopgerichte communicatie het belang van creativiteit steeds meer toeneemt om de gestelde doelen te bereiken. Die doelen kunnen zijn het hanteren van een duidelijke profilering maar vaak gaat het vooral om het verkrijgen van meer respons/conversie en het behalen van meer omzet en winst.

Gratis e-book "25 schrijftips waardoor je online meer verkoopt"

gratis e-book gratis e-book

Abonneer je op onze ZakenMail met inspirerende ondernemersverhalen, openhartige zakelijke bloopers, korte boekentips/recensies, ZakenBlogs en veel meer.

Ontvang nu tijdelijk ons nieuwste e-book (12 pag.) met praktische tips/adviezen voor o.a.:

  • Opbouw van je teksten.
  • Overtuigende schrijfstijl.
  • Content creatie/middelen-inzet.

Creativiteit, een wondermiddel?

Ook jouw webbezoeker wil, bewust of onbewust, verrast, geprikkeld, verleid en vervolgens geactiveerd worden tot een persoonlijke kennismaking, een offerte-aanvraag of een directe aankoop. Aangetoond is dat het alleen maar opsommen van ‘keiharde’ verkoopargumenten niet meer werkt. Is creativiteit dan een wondermiddel? Natuurlijk niet, maar als je verkoopgerichte creativiteit slim en praktisch inzet kan het wel fors bijdragen aan het behalen van je (verkoop)doelstellingen. Interesse om verkoopgerichte creativiteit in te zetten binnen jouw bedrijf? Laten we dan eens afspreken. Dat kost je hooguit een kop koffie en levert je altijd de nodige inspiratie op.

Lees ook: De 5 beste boeken over creativiteit voor MKB-ondernemingen

Lees ook:

10 tips voor meer rendement uit je website

Jeroen van Netten

Laat zoeken en word gevonden door zoekopdrachten op je website

Raymond Veldkamp

Wat is Conversie Ratio Optimalisatie? En wat is de impact ervan?

Raymond Veldkamp