ZakenBlogs

Heb jij de bel in LinkedIn al laten luiden?

Leestijd: < 1 minuten

Enkele weken geleden stelde een cursist de vraag waar toch die bel in persoonlijke LinkedIn profielen voor was? En ze vroeg ook waarom zij die niet op haar LinkedIn profiel zag.

Die bel is er voor om je als het ware te abonneren op content van mensen uit je netwerk. Je kunt je abonneren op alle nieuws of op alleen de topbijdragen. Dat is heel handig als je zeker wilt weten dat niet meer gaat missen van degene die altijd zulke inspirerende content maakt of van de concurrent die je goed in de gaten wilt houden.

Nu je weet wat de werking van de bel is, is het logisch dat je deze functie niet in je eigen profiel ziet, maar wel bij al jouw 1e graad connecties.

Bedrijfspagina


Ook op de bedrijfspagina’s die je volgt kun je de bel kunt luiden. Het werkt op precies dezelfde manier. Misschien was het je al eerder opgevallen dat weinig content vanuit de bedrijfspagina’s in jouw homepagina op LinkedIn terecht komt. Daar is dus nu een einde aan gekomen. Ook hier kun je de keuze maken of je alles wilt zien of alleen de topbijdragen. Wat topbijdragen zijn dat bepalen de algoritmes van LinkedIn.

Groepen


Je raadt het al: ook in groepen waar je lid van bent, kun je op dezelfde manier de bel laten rinkelen. Al heel veel langer sijpelde maar mondjesmaat informatie van groepen via ‘meldingen’ bij je door. Nu is er een effectieve manier om van de ene groep alles te kunnen volgen en van een andere groep een selectie te volgen.

Ik hoop je met deze praktische informatie weer een stukje wijzer te hebben gemaakt in de actualiteit van LinkedIn.


Gratis: “24 creatieve content ideeën voor zakelijke social media posts”

gratis e-book gratis e-book

Meld je aan voor het ontvangen van onze maandelijkse ZakenMail nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen, openhartige zakelijke bloopers, korte boekentips/recensies, ZakenBlogs en veel meer.

Ontvang nu tijdelijk onze “24 creatieve content ideeën voor zakelijke social media posts” en profiteer van de volgende voordelen:

  • Altijd een creatief en effectief idee.
  • Nooit mee worstelen met inspiratie.
  • Meer interactie met je volgers.
  • Forse tijdbesparing.

Lees ook:

De 8 makkelijkste manieren om aan nieuwe klanten te komen

Jeroen van Netten

De 5 woorden die tot meer verkoop leiden

Raymond Veldkamp

Effectiever content delen op LinkedIn