ZakenBlogs

Heb jij de bel in LinkedIn al laten luiden?

Leestijd: < 1 minuut

Enkele weken geleden stelde een cursist de vraag waar toch die bel in persoonlijke LinkedIn profielen voor was? En ze vroeg ook waarom zij die niet op haar LinkedIn profiel zag.

Die bel is er voor om je als het ware te abonneren op content van mensen uit je netwerk. Je kunt je abonneren op alle nieuws of op alleen de topbijdragen. Dat is heel handig als je zeker wilt weten dat niet meer gaat missen van degene die altijd zulke inspirerende content maakt of van de concurrent die je goed in de gaten wilt houden.

Nu je weet wat de werking van de bel is, is het logisch dat je deze functie niet in je eigen profiel ziet, maar wel bij al jouw 1e graad connecties.

Bedrijfspagina


Ook op de bedrijfspagina’s die je volgt kun je de bel kunt luiden. Het werkt op precies dezelfde manier. Misschien was het je al eerder opgevallen dat weinig content vanuit de bedrijfspagina’s in jouw homepagina op LinkedIn terecht komt. Daar is dus nu een einde aan gekomen. Ook hier kun je de keuze maken of je alles wilt zien of alleen de topbijdragen. Wat topbijdragen zijn dat bepalen de algoritmes van LinkedIn.

Groepen


Je raadt het al: ook in groepen waar je lid van bent, kun je op dezelfde manier de bel laten rinkelen. Al heel veel langer sijpelde maar mondjesmaat informatie van groepen via ‘meldingen’ bij je door. Nu is er een effectieve manier om van de ene groep alles te kunnen volgen en van een andere groep een selectie te volgen.

Ik hoop je met deze praktische informatie weer een stukje wijzer te hebben gemaakt in de actualiteit van LinkedIn.

Actieplan succesvol zelfstandig ondernemen

actieplanWil je een vliegende start maken met jouw onderneming? Schrijf je dan in voor ZakenMail en ontvang inspirerende ondernemersverhalen, handige praktijktips, leerzame zakelijke bloopers en veel meer.

Direct na je inschrijving ontvang je het e-book "Actieplan succesvol zelfstandig ondernemen" als welkomstcadeau!

Dit actieplan geeft antwoord op al jouw ondernemersvragen:

  • Praktische informatie en tips
  • Compleet stappenplan van A tot en met Z
  • O.a. ondernemingsplan, financiële planning en marketing

Lees ook:

Hoe bepaal je jouw bedrijfsidee?

Jeroen van Netten

LinkedIn: 5 nieuwste functionaliteiten

Jeroen van Netten

Waarom het belangrijk is om vakliteratuur (online) bij te houden

Raymond Veldkamp