ZakenBlogs

E-mail marketing: zo haal je er maximaal rendement uit

Leestijd: 2 minuten

E-mail marketing is de krachtigste manier om in contact te blijven met jouw doelgroep en hen te betrekken. We geven je 10 tips om jou te helpen e-mail marketing effectief in te zetten. 

1. Bouw een kwalitatieve lijst op

Verzamel e-mailadressen van mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in jouw aanbod. Het gaat er niet om dat je heel veel adressen hebt. Van belang is dat ze interesse hebben in jou, je diensten of producten en die mogelijk willen afnemen.

2. Personaliseer je e-mails

Spreek je ontvangers aan bij hun naam en bied gepersonaliseerde content op basis van hun interesses.

3. Houd het kort en boeiend

Beperk de lengte van je e-mails: maximaal 4 of 5 korte items. Gebruik aantrekkelijke kopregels en afbeeldingen.

4. Optimaliseer voor mobiel

Zorg ervoor dat je e-mails er goed uitzien en goed leesbaar zijn op smartphones.

5. Vermijd overmatig gebruik van afbeeldingen

Hiermee zorg je ervoor dat de boodschap duidelijk overkomt en voorkom je dat je e-mails worden geblokkeerd door spamfilters en firewalls.

6. Gebruik krachtige call-to-actions (CTA’s)

Spoor de ontvangers van je e-mail nieuwsbrief aan om actie te ondernemen. Vraag, in gebiedende wijs, om links of buttons aan te klikken of om zich in te schrijven.

7. Segmenteer je lijst

Verdeel je abonnees/inschrijvers in groepen. Maak bijvoorbeeld de volgende segmenten aan: klanten, ex-klanten, suspects, prospects, partners, pers/media en leveranciers. Hoe dan ook: zet gerichte e-mailcampagnes in.

8. Test en optimaliseer

Voer A/B-tests uit om te ontdekken welke onderwerpregels, inhoud en CTA’s het beste werken.

9. Houd je aan de regelgeving

Zorg ervoor dat je voldoet aan de wetgeving op het gebied van e-mailmarketing, zoals de AVG/GDPR.

10. Analyseer je resultaten

Houd de statistieken van je e-mailcampagnes goed bij. Kijk onder meer naar open rates, click-through rates, conversies en bounces om de prestaties van je e-mails te meten en te verbeteren.

Met deze tips verbeter je jouw e-mail marketingstrategie waarbij je effectievere e-mailcampagnes creëert en een waardevolle relatie opbouwt en onderhoudt met je abonnees/inschrijvers.

Bekijk hier de mogelijkheden om e-mail marketing effectief in te zetten

Gratis: "Actieplan succesvol zelfstandig ondernemen"

actieplan
Meld je nu aan en ontvang direct het e-book “Actieplan succesvol zelfstandig ondernemen” – jouw complete gids om als zelfstandige écht te slagen!

Ontdek stap voor stap hoe je:
  • Een winstgevend ondernemingsplan opstelt
  • Slim je financiën regelt zonder stress
  • Effectieve marketing inzet om klanten aan te trekken

🚀 Schrijf je vandaag nog in en zet de eerste stap naar een bloeiende business!

Aanbevolen boeken

Succesvolle E-mail Marketing

Succesvolle E-mail Marketing

€ 17,75

Bekijk bij bol
Handboek Direct Marketing 2.0

Handboek Direct Marketing 2.0

€ 8,45

Bekijk bij bol
Meer respons !

Meer respons !

€ 11,50

Bekijk bij bol
Winnen met e-mail marketing

Winnen met e-mail marketing

€ 15,99

Bekijk bij bol

Lees ook:

’Niemand leest online’. Wel dus!

Jeroen van Netten

De 6 beste boekentips van ondernemers in 2022

Raymond Veldkamp

Waar moet een factuur aan voldoen?

Jeroen van Netten