ZakenBlogs

De beste boeken om cadeau te geven aan ondernemers

Leestijd: < 1 minuut

Ondernemers zijn, naast het dagelijks runnen van hun onderneming, continu op zoek naar kansen voor optimalisatie en groei. Het lezen van een boek kan dan een hele goede bron zijn voor inzichten, creativiteit en inspiratie.

Ben je op zoek naar een boek om cadeau te geven aan een ondernemer? Dan vind je hieronder onze suggesties. Veel plezier alvast met het geven van het boek.

Vergeet ook jezelf niet! En investeer in je eigen kennis door jezelf een boek cadeau te geven!


Heb je een ZakenBericht? Geef het gratis door

gratis e-book

Gratis e-book "14 gouden website-tips"

gratis e-book

Abonneer je op onze ZakenMail met inspirerende ondernemersverhalen, praktijktips, openhartige zakelijke bloopers, ZakenBlogs en veel meer.

Ontvang nu gratis het e-book "14 gouden website-tips" om de positie van jouw website of webshop te verbeteren in de zoekresultaten van Google.

Dit e-book bevat onder andere:

  • 10 pagina's vol met bruikbare tips
  • Advies voor beginners en gevorderden
  • Extra aandachtspunten voor een betere vindbaarheid
Ontvang het e-book

Make Disruption Work - Alexandra Jankovich en Tom Voskes

Make Disruption Work - Alexandra Jankovich en Tom Voskes

Make Disruption Work’ van Alexandra Jankovich en Tom Voskes is het handboek voor digitale transformatie.

Veel organisaties voelen zich als een kikker in een pan met water die langzaam aan het opwarmen is. Technologiegedreven disruptie is overal; geen enkele sector lijkt gespaard te blijven. Dus als ze niet gekookt willen worden, zullen ze met een succesvolle strategie en een tactisch plan moeten komen. Maar hoe?

Gelukkig hoef je om met disruptie om te gaan geen startup te zijn. Wat je wél nodig hebt is weten hoe de winnende spelers in de nieuwe wereld werken. En vervolgens hoe je die principes kunt toepassen op je eigen klantpropositie, technologie en organisatie. Daarover gaat dit boek.

Prijsindicatie: €29,99

Bekijk op Bol.com

Diep Zaken Doen - Erik de Vlieger

Diep Zaken Doen - Erik de Vlieger

Schrijver en entrepreneur Erik de Vlieger gaat niemand leren hoe hij zaken moet doen – dat kan niemand je leren. Hij legt uit waarom een ondernemer doet wat hij doet. Welke invloed heeft geld op je leven? Welke rol speelt seks bij zakendoen? Ga je over lijken voor een deal? Wanneer is het genoeg?

Dit is een zakenboek zoals het nog nooit eerder is geschreven: eerlijk, direct en zonder tips om “gegarandeerd een miljoen te verdienen’. Over gelijk willen krijgen en slapeloze nachten, risico’s en hufters, beste stuurlui aan wal en misschien wel het ongelijk van Joris Luyendijk. Kortom: de praktijk!

Prijsindicatie: €15

Bekijk op Bol.com

Ontwikkel je Leiderschap - Joël Aerts

Ontwikkel je Leiderschap - Joël Aerts

Leiderschap is geen doel op zich. Het is slechts een middel. Een middel om het verschil te maken in je eigen leven, in je organisatie en in de wereld om je heen. Daarom is het waardevol om je leiderschap te ontwikkelen. Bij jezelf en bij anderen.

‘Ontwikkel je leiderschap’ is je persoonlijke gids bij het versnellen van
jouw leiderschapsontwikkeling én die van anderen.

Inspirerend, motiverend en ontnuchterend praktisch!

Prijsindicatie: €24,50

Bekijk op Bol.com

Invloed - Robert Cialdini

Invloed - Robert Cialdini

Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe beïnvloeding werkt. Hij ging daarvoor drie jaar undercover bij autodealers, fondsenwervers, reclamemakers en telemarketeers.

Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?

Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, het hofmaken van een partner of het zorgen voor het nageslacht. Het interessantste hieraan is de manier waarop het mechanische gedrag in werking wordt gesteld: de sleutelprikkel.

Prijsindicatie: €21,50

Bekijk op Bol.com

Hooked - Nir Eyal

Hooked - Nir Eyal

We checken onze smartphone gemiddeld 34 keer per dag. Als we ons een momentje vervelen, kijken we op Twitter of Facebook. En kunnen we ergens niet op komen? Dan googelen we het gewoon. Het zijn relatief nieuwe technologieën, maar ze zijn nu al niet meer uit ons leven weg te denken. We zijn er in korte tijd aan verslingerd geraakt!

Wil je dat jouw product ook zo succesvol wordt? Zorg er dan voor dat het een vast onderdeel wordt van het dagelijks leven van de gebruikers. Hooked legt de vier stappen bloot waarmee je klanten verslingerd maakt aan wat jij te bieden hebt. Of het nu om een website, app, game, evenement of iets heel anders gaat, je kunt dit principe steeds weer toepassen.

Het resultaat: een product dat niemand meer wil missen. – Inclusief een stappenplan om producten te ontwikkelen. – Met voorbeelden van onder andere Twitter, Instagram en Pinterest: bedrijven die hun klanten steeds weer naar hen terug weten te laten keren.

Prijsindicatie: €17,99

Bekijk op Bol.com

Crushing it! - Gary Vaynerchuk

Crushing it! - Gary Vaynerchuk

Viervoudige bestsellerauteur Gary Vaynerchuk biedt nieuwe lessen en inspiratie uit de ervaringen van tientallen beïnvloeders en ondernemers die het voorspelbare bedrijfspad verwierpen om hun dromen na te streven door bloeiende bedrijven en buitengewone persoonlijke merken te bouwen.

In dit levendige, praktische en inspirerende boek ontleedt Gary elk huidig ​​belangrijk platform voor sociale media, zodat iedereen, van een loodgieter tot een professionele schaatser, precies weet hoe hij zijn of haar persoonlijke merk op elk platform kan versterken.

Prijsindicatie: €16,99

Bekijk op Bol.com

Kanban in de praktijk - Sam Laing en Karen Greaves

Kanban in de praktijk - Sam Laing en Karen Greaves

Teveel te doen en te weinig tijd. Dat hebben we bijna allemaal. Je holt van de ene taak naar de andere, maar het lijkt wel of je nooit iets afkrijgt.

Kanban is een uit Japan overgewaaide simpele en visuele planningsaanpak die je manier van werken ingrijpend zal veranderen. Het geeft je houvast en doordat je je richt op datgene wat echt belangrijk is, krijg je meer gedaan en zul je meer voldoening hebben van je werk.

Prijsindicatie: €14,99

Bekijk op Bol.com

Lees ook:

Hoe belangrijk is creativiteit voor je verkoop?

Jeroen van Netten

De 5 woorden die tot meer verkoop leiden

Raymond Veldkamp

De 5 beste boeken over tijd management en effectief werken

Raymond Veldkamp