ZakenBlogs

De 6 beste zakelijke adviezen van 2022

Leestijd: < 1 minuten

Tijdens de interviews voor ZakenVerhalen vroegen we ondernemers ook naar de beste zakelijke adviezen die ze kregen en/of hebben voor andere ondernemers. Lees het top 6 lijstje met enkele nogal bijzondere adviezen en doe er je voordeel mee.

“Ga risico’s alleen aan als je zeker weet dat je ze kunt dragen”

“Ga risico’s alleen aan als je zeker weet dat je ze kunt dragen”

Alexsander Vermeulen (Zicht op Water) kreeg het bovenstaand advies en geeft dat graag ook aan andere ondernemers. “Ondernemen doe je niet zo maar even. In welke branche je ook actief bent, vaak is het hard werken, leer je het nodige en ontwikkel je jezelf en je bedrijf. Dat kost tijd en geld. Als je een nieuw bedrijf gaat starten moet je dat beseffen en is het goed om tijdens de opstartfase van je nieuwe bedrijf een tijd een vaste inkomstenbron te hebben, bijvoorbeeld je huidige werk.”

Lees het ZakenVerhaal van Alexsander

“Altijd je leveranciers stipt op tijd betalen”

“Altijd je leveranciers stipt op tijd betalen”

Martijn de Winter (Karelsen Banden) heeft voor ondernemers het advies om leveranciers altijd tijdig te betalen. “Want je hebt leveranciers hard nodig en ze staan, als het goed is, ook voor je klaar als het zakelijk even wat minder met je gaat.”

Lees het ZakenVerhaal van Martijn

“Neem geen personeel aan”


“Neem geen personeel aan”


Dick van den Berg (FamilieDocumentaire) kreeg het bovenstaande zakelijke advies. “Daar heb ik me netjes aan gehouden, inmiddels al zo’n 20 jaar. Ik heb ook geen medewerkers in dienst nodig omdat ik samenwerk met een groep uiterst competente professionals.”

Lees het ZakenVerhaal van Dick

“Laat je vooral niet gek maken”


“Laat je vooral niet gek maken”


Het beste zakelijke advies dat Jan Nauwelaerts de Agé (Ipacs Technisch Rubber) ooit kreeg: ‘Laat je vooral niet gek maken, door bijvoorbeeld lagere prijzen van concurrente’. “Net als elk ander bedrijf dat staat voor kwaliteit hebben we een bepaalde marge nodig, onder meer om regelmatig nieuwe oplossingen en producten te bedenken en te kunnen experimenteren.”

Lees het ZakenVerhaal van Jan

“Het is eenzaam aan de top”

“Het is eenzaam aan de top”

Benny Schulte (thexton armstrong): “Het beste advies kreeg ik toen ik vertrok bij het IT-bedrijf ATOS Origin.
De HR-directeur gaf me toen als advies om te beseffen dat het vaak eenzaam is aan de top. Daarmee bedoelde hij dat werken op middle managementniveau of als directeur enorm van elkaar verschilt. Als directeur heb je vaak geen echte collega’s en kan het zijn of aanvoelen dat je er alleen voor staat.”

Lees het ZakenVerhaal van Benny

“Geen korting geven”

“Geen korting geven”

Pieter Klaasse (Finedi): “Een kreet op een poster in het kantoor van een voormalige werkgever van me is me altijd bijgebleven. Bij een illustratie van een zwerver stond: ‘Hij gaf altijd korting.’ Ik vind dat je als bedrijf gewoon moet zorgen voor een goede prijs/prestatieverhouding waar de klant blij mee is en waardoor je je bedrijf op een gezonde manier kunt runnen. Korting geven gaat bijna altijd ten koste van iets. Van service bijvoorbeeld.” 

Lees het ZakenVerhaal van Pieter

Lees ook:

Je bereik op LinkedIn vergroten door @ te gebruiken

Judith de Pagter (Gastblogger)

Succesvol online in 10 stappen

Raymond Veldkamp

LinkedIn in cijfers

Judith de Pagter (Gastblogger)