ZakenBlogs

De 5 beste social media marketing boeken

Leestijd: < 1 minuut

Social media is niet meer weg te denken uit het huidige medialandschap. Als ondernemer kan je het daarom ook niet negeren. Hoewel het ene na het andere social media platform uit de grond schiet en niet ieder kanaal commercieel interessant is, bieden de meeste platformen grote kansen voor bedrijven. Hoe jij deze platformen het beste kunt gebruiken voor interactie met jouw doelgroep, lees je in onderstaande boeken.

close
gratis e-book

Gratis e-book "14 gouden website-tips"


gratis e-book

Abonneer je op onze ZakenMail boordevol inspirerende ondernemersverhalen, praktijktips, 
openhartige zakelijke bloopers, ZakenBlogs en veel meer.

Ontvang nu gratis het e-book "14 gouden website-tips" om (zelf) de positie van jouw website of webshop te verbeteren in de zoekresultaten van Google.


Heb je een ZakenBericht? Geef het gratis door

gratis e-book

Gratis e-book "14 gouden website-tips"


gratis e-book

Abonneer je op onze ZakenMail boordevol inspirerende ondernemersverhalen, praktijktips, 
openhartige zakelijke bloopers, ZakenBlogs en veel meer.

Ontvang nu gratis het e-book "14 gouden website-tips" om (zelf) de positie van jouw website of webshop te verbeteren in de zoekresultaten van Google.

Crushing It!

Crushing It!

In dit levendige, praktische en inspirerende boek ontleedt Gary Vaynerchuck elk huidig ​​groot platform voor sociale media, zodat iedereen, van loodgieter tot professionele schaatser, precies weet hoe hij zijn of haar persoonlijke merk op elk merk moet versterken. Hij geeft zowel theoretisch als tactisch advies over hoe je het beste kunt worden op oude standbys zoals Twitter, Facebook, YouTube, Instagram, Pinterest en Snapchat; podcastplatforms zoals Spotify, Soundcloud, iHeartRadio en iTunes; en andere opkomende platforms zoals Musical.ly. Voor degenen met meer ervaring, Crushing It! belicht enkele weinig bekende nuances en biedt innovatieve tips en slimme aanpassingen waarvan bewezen is dat ze de meer gebruikelijke beproefde strategieën verbeteren.

Prijsindicatie: €15

Bekijk op Bol.com

Zakelijke doelen bereiken met social media

Zakelijke doelen bereiken met social media

Veel organisaties doen maar wat als het gaat om social media. Ze hebben geen duidelijk beeld van wat ze met die inspanningen willen bereiken. Natuurlijk, het gaat vaak over meer omzet of minder kosten, maar er is geen direct verband tussen actie en resultaat. Marco Frijlink en Wilco Verdoold ontwikkelden daarom een slim en praktisch model dat is gebaseerd op twaalf afgeleide doelstellingen, zoals naamsbekendheid vergroten of productiviteit verbeteren. Die doelstellingen zijn verdeeld in drie categorieën: klant, omgeving en organisatie. Voor elke doelstelling geven ze aan welke activiteiten op social media die doelstelling helpen realiseren. Het model is uitvoerig onderzocht en getest in de praktijk – en het werkt! Dit boek is de langverwachte wegwijzer voor iedereen die social media gerichter wil inzetten om specifieke bedrijfsdoelen te verwezenlijken.

Prijsindicatie: €23

Bekijk op Bol.com

Handboek social media marketing

Handboek social media marketing

Social media hebben grote impact op de hedendaagse marketing en communicatie. Het Handboek Social Media Marketing helpt de lezer een strategie voor social media te ontwikkelen, inzicht te krijgen in de succesfactoren van social media marketing en geeft concreet richting aan een transitie naar een social business. Het boek kent een groot aanbod van cases, onderzoeken en inzichten van aansprekende experts en biedt een aanvullende website met cases en extra digitaal materiaal. Het handboek is een crossmediale beleving die de lezer inspireert en helpt met social selling, de transitie naar een social business en het opstellen van een social media plan.

Prijsindicatie: €40

Bekijk op Bol.com

Social Selling

Social Selling

Door digitalisering maken klanten en prospects op een totaal nieuwe wijze hun aankoopbeslissingen. Marketing en sales moeten hierdoor meer dan ooit goed samenwerken. Social selling, het benutten van social media kanalen binnen het verkoopproces, is daarbij onmisbaar. De negen stappen in dit boek maken duidelijk hoe social selling in de eigen organisatie succesvol toe te passen. Elke stap wordt toegelicht met praktische voorbeelden, eenvoudig toe te passen modellen en tips. De werkbladen zorgen ervoor dat je direct aan de slag kunt. Na het lezen van Social Selling weet je hoe je beduidend meer omzet en winst haalt door het slim inzetten van social media.

Prijsindicatie: €28,50

Bekijk op Bol.com

Social Media Management

Social Media Management

De opkomst van social media veranderde de manier waarop mensen producten zoeken, kiezen en kopen en evalueren. Ook kunnen uitingen op social media grote impact hebben op de reputatie en daarmee het succes van bedrijven. Het is daarom zeer belangrijk voor organisaties om een effectieve social media-strategie te hebben. Het nieuwe boek Social Media Management reikt je de kennis en vaardigheden aan om succesvolle plannen te ontwikkelen voor bedrijven.

Prijsindicatie: €44,95

Bekijk op Bol.com

Lees ook:

De beste monitoren voor je (thuis)kantoor

Raymond Veldkamp

’Niemand leest online’. Wel dus!

Jeroen van Netten

Shortlist Managementboek van het Jaar 2020

Raymond Veldkamp

Plaats een reactie